הסיבות לעליית מחירי הדיור



מאז 2007 ועד 2011 עלו מחירי הדיור בממוצע בשיעור של כ-60% - כדי לפתור אתבעיית מחירי הדירות בארץ  ביעילות, צריך להבין קודםמדוע מחירי הדירות בארץ גבוהים? 


דף זה מאגד את המידע הקיים באינטרנט ובא לענות על השאלה מדוע מחירי הדירות בישראל מאמירים מידי שנה. שקוף באוהל אשר ערכו ובנו את הדף הבא המהווה אוסף של מידע אודות הסיבות לעליית מחירי הדיור. 








גורמים כגון גידול האוכלוסיה בקצב מהיר, מעבר רב של אזרחים לערים מרכזיות ואף שיעורי הגירושין וכמות המשפחות החד הוריות מגדילים את הביקוש לדירות, לעיתים ברמה אשר מקשה על המדינה להרחיב את התשתיות ולהתאים עצמה לשינויים הדמוגרפיים.



מדינת ישראל ידועה בגודלה המיזערי, ולמרות זאת יש לנו מונחים כמו פריפריה, צפון ודרום. זאת בשל העדר תחבורה ציבורית טובה ותכנון מוטה רכב פרטי - גורמים כה מהותיים אשר ללא תכנון נכון הופכים נסיעה של 20 דקות לפקק של שעה וחצי, או למותרות השייכת רק לבעלי רכב פרטי ותקציב לדלק.  כמו כן, הערים עצמן מתוכננות ללא התחשבות בגורמי צפיפות ובנייה לגובה,כל הגורמים הללו מביאים למחסור בשטח לבנייה, בזבוז שטח על כבישים עירוניים ועוד סיבות המייקרות את הדירות בישראללחצו כאן לפירוט אודות הבעיות בתחבורה ובתכנון עירוני הגורמות ליוקר הדיור בישראל 


דירות כהשקעה וסיבות פיננסיות - כאשר ההשקעה המניבה והבטוחה ביותר היא דירה להשכיר, אין להתפלא כי רוב הדירות בישראל נמצאות בידיהן של משקיעים בעלי למעלה מ-3-4 דירות ולא בידיהם של אזרחים אשר מעוניינים בבית אחד, למחייתם. יחדיו עם מסחר בדירות, מיסוי גבוה על קניית דירה, חוסר מיסוי מספק על השכרת דירות ועלייה בחוסר השיוויון הכלכלי בישראל - דירות הפכו להיות מצרך נדיר, כזה השמור לסוחרים ואנשי עסקים הרואים בהן עסק מניב, ולווא דווקא לאזרחים מן המניין אשר רק מעוניינים בקורת גג שתהיה שלהם.
לחצו כאן לפירוט אודות הסיבות הפיננסיות והתרומה של דירות להשקעה ליוקר הדיור בישראל













סיבות גלובליות ומוניטריות לעליית מחירי הדיור בישראל - על מנת להבין את התייקרות הדירות בישראל, חייבים להסתכל החוצה אל המדינות אשר משפיעות על הכלכלה שלנו, האינפלציה הכללית בעולם ובייחוד במחירי המוצרים החיוניים לבנייה, מהווים גורם ראשון לעליית מחיר הבנייה והדיור. גם משבר הסאב-פריים, ספקולציות עולמיות בשוק הנדל"ן וזרימה של כסף להשקעה בדיור הביאו לכך שגם בתל אביב, ואפילו בשדרות, דירות עולות יותר. 


בעיות הקשורות לאופי התנהלות מוסדות הבנייה בישראל
שמענו רבות, אפילו מראש הממשלה, על אחריותו של המגזר הציבורי בישראל (רשויות השלטון ועוד) למצוקת הדיור בישראל. על הסחבת בבירוקרטיה אשר מביאה לעיכובים בבנייה, מונופולים של ארגונים על קרקעות, מכרזים ושחיתויות ועוד האשמות. לא נוכל לדעת מה נכון ומה לא, אבל דבר אחד בוודאות ניתן לדעת - ככל שהמנגנון הציבורי בישראל יתפקד חלק יותר, כך כולנו נזכה לדיור איכותי וזול יותר.






מקורות

3 תגובות:

רכישת דירה אמר/ה...

קשה מאוד לרכוש דירות היום בישראל. המחירים בשמיים, אפילו בעבור אנשים בעלי הכנסה מעל הממוצע ומשכנתא משעבדת אותך לשנים על גבי שנים.

א אמר/ה...

משכנתה

השכרת רכב בחול אמר/ה...

מחירי הדירות בשמיים ומאוד קשה היום לרכוש דירה "רגילה" למגורים ! אך גם מחירי המכוניות גבוהים מאוד וכמו שמשכירים דירה אולי כדי גם כן להסתפק בלהשכיר רכב בעת הצורך ולא לקנות... !

הוסף רשומת תגובה